Gegratineerde omelet met spinazie

De griep heeft mij een paar dagen geleden te pakken gekregen en dat nog wel tijdens mijn examens. Om een beetje terug op krachten te komen en ook omdat ik er ontzettend veel zin in had heb ik gegratineerde omeletten met spinazie klaargemaakt. Een ovenschotel als deze is gemakkelijk te bereiden en past ook perfect bij de winterse temperaturen van deze week.

Ik heb dit recept gemaakt voor drie personen met:

– 6 eieren
– 300 gram diepvriesspinazie
– een pakje gemalen kaas
– bloem, boter, melk en nootmuskaat voor de bechamelsaus

Zo ga je te werk:

Bak de omeletten en vul ze met spinazie.

Gegratineerde omelet met spinazie

Gegratineerde omelet met spinazieBereid de bechamelsaus en giet die over de omeletten. Bestrooi met gemalen kaas en gratineer in de oven.

Klaar!

Tip: Je kan dit gerecht samen met aardappelpuree serveren.

Gegratineerde omelet met spinazie

Geef een reactie

