Vegetarische pasta met aubergine

Nog enkele weken en mijn opleiding digitale marketing en communicatie zit erop. Dat wil dus zeggen dat het volop deadline-tijd is en een hele boel projecten afgewerkt dienen te worden. Gevolg: weinig tijd om koken, inspiratie op te doen en te bloggen.

Deze week heb ik dan maar mijn categorie “lekker en snel klaar te maken” uitgebreid met deze vegetarische pasta met aubergine. Hierbij wil ik vooral vermelden dat ik aangenaam verrast was dat een gerecht met zo weinig ingrediënten toch zo goed kan smaken en niet gaat vervelen. Een toppertje en het vermelden waard dus!

Ingrediënten (voor 2 personen): 

– 250 gram pasta (cornetti)
– 500 gram gepelde tomaten in stukjes
– 2 teentjes look
– 1 aubergine
– peper, zout, olijfolie, suiker
– pecorino kaas

Zo maak je dit gerecht klaar:

Kook de pasta al dente.

Zet een pan met olijfolie op het vuur. Snij de teentjes look en de aubergine in stukjes en fruit ze in de pan.

Voeg de tomatenblokjes toe (ik kocht ze gewoon in brik). Laat even pruttelen en doe daarna de pasta erbij. Roer alles om en kruid met peper en zout. Om de zurige smaak van de tomatenblokjes wat te temperen voeg ik naar gewoonte een schepje suiker toe.

De finishing touch is de pecorino kaas die zorgt voor een pittige smaak!

Vegetarische pasta met aubergine

Geef een reactie

