Chocolate chip muffins

Voor de opening van mijn vriendje zijn gloednieuwe mobiele espressobar (meer hierover in mijn volgende blogpost) bakte ik heerlijke chocolate chip muffins. Omdat ik vorige keer aangenaam verrast was door de luchtigheid van mijn marmercake heb ik ook deze keer de helft van de bloem vervangen door Maïzena Plus.

Ingrediënten (voor ongeveer 15 muffins): 

150 gram bloem
150 gram maïzena plus
2 eieren
120 gram suiker
1 pakje vanillesuiker
250 ml melk
120 gram boter
chocolade chips (ik kocht een doosje van 150 gram bij Delhaize)

Chocolate chip muffins

Werkwijze:

Doe de bloem samen met de maïzena plus, de suiker en de vanillesuiker in een kom.

Voeg daarna de eieren en de boter (gesmolten) toe.

Roer het beslag goed om, het mag best nog wat klonterig zijn dus  kan het perfect met een spatel. Voeg nu de helft van de chocolade chips toe.

Doe het beslag in de muffinvormpjes en strooi de overige helft van de chocolade chips over de muffins.

Bak ze nu ongeveer 20 à 25 minuutjes in een voorverwarmde oven van 180°.

Chocolate chip muffins

Chocolate chip muffins

3 thoughts on “Chocolate chip muffins

Geef een reactie

